Czytelnictwo prasy w II kwartale 2022

  • by

PBC Polskie Badania Czytelnictwa zaprezentowały wyniki w kategorii Miesięczniki i Tytuły Rzadkie (niebranżowe) w II kwartale. 

Top 3 tytuły pod względem Sprzedaży Wydania oraz Sprzedaży Wydania Drukowanego: 

Kobieta i Życie, Poradnik 50+, Dobre Rady

Top 3 tytuły pod względem Sprzedaży E-wydania:

Zwierciadło, Forbes. Profit, Murator

Nowe tytuły w Audycie PBC:

LEGO Jurassic World Magazyn, LEGO Marvel Avengers, LEGO Minecraft

W kategorii Miesięczników i Tytułów Rzadkich większość tytułów stawia wciąż na budowanie sprzedaży poprzez wydania drukowane. Liderami w tej kategorii pod względem Sprzedaży Wydania są: Kobieta i Życie ze sprzedażą 151 919 egz., Poradnik 50+ – 149 706 egz. oraz Dobre Rady – 145 301 egz. Te same tytuły są liderami Sprzedaży Wydania Drukowanego. 

Niewielka liczba tytułów w prezentowanej grupie dystrybuuje swoje treści w postaci e-wydań, ale ich wyniki są godne odnotowania. Najwięcej e-wydań sprzedały tytuły:

  • Zwierciadło 10 335 egz. (13% Sprzedaży Wydania)
  • Forbes. Profit 6 961 egz. (aż 39% Sprzedaży Wydania)
  • Murator 3 413 egz. (18% Sprzedaży Wydania)

W Audycie PBC znalazły się 3 nowe tytuły Wydawnictwa Blue Ocean Entertainment Polska, które w II kwartale osiągnęły następującą Sprzedaż Wydania:

  • LEGO Jurassic World Magazyn 31 007 egz.
  • LEGO Marvel Avengers 38 987 egz.
  • LEGO Minecraft 33 132 egz.

PBC audytuje aktualnie aż 24 tytuły dla dzieci i jest to segment rozwijający się pod względem liczby wydawanych tytułów.